Kontaktid

www.kassiabi.ee
kodu@kassiabi.ee
infotelefon: 55571625
Kui soovid annetada:
Kassiabi MTÜ
IBAN EE902200221030561288, Swedbank
Annetustelefon: 900 9000 (kõne hind 5€)

Wednesday, November 13, 2013

Kassihuvilise meelespea

Tere, armas kassivaataja. Mina olen sinu tulevane kass ja ootan sind praegu MTÜ Kassiabi hoiukodus. Täna, homme, järgmisel nädalal või ülejärgmisel kuul tuled sa meile külla, vaatad üht, teist ja kolmandat kassi, et jõuda selgusele, milline meist on siis õigupoolest see kõige armsam ja südamelähedasem. Tõenäoliselt soovid sa, et kass oleks julge ja sõbralik, miilustaks ja musitaks, magaks kaisus ja tuleks ise sülle. Võib-olla on sul ka lapsed ning sa tahaksid, et kass ka nendega kannatlikult suhtleks, ei küünistaks ega hammustaks.
 
 
Tahan, et sa teaksid: iga kass on erinev ja iga kass on tore. Kassid, erinevalt inimestest, ei tee kunagi teistele halba lihtsalt pahatahtlikkusest. Enamasti ründavad ja sisisevad kassid siis, kui nad kardavad. Mõned kassid on väga arglikud ega usalda inimest, sest nad ei tea, mida kahejalgsetelt oodata. Nad ründavad enesekaitseks. Nad on kasvanud tänaval ja nende usaldus tuleb inimesel alles võita. Mõned kassid on julged, aga ründavad teisi kasse. Nad arvavad, et teised kassid on nende konkurendid, kellega tuleb võidelda nii toidu kui inimese tähelepanu pärast.

 
Ma ei hakka sulle valetama. Enamik kasse on tujukad ja ettearvamatud. Kui tahad võtta endale kassi, pead sellega arvestama. Kass toob palju rõõmu, on sulle kaaslaseks ja muudab kodu koduseks. Aga kass on kass, elav olend oma tahtmiste ja vajadustega, mis ei pruugi alati kokku minna sellega, mida sina tahad. Kui soovid leplikku kaisulooma, mine mänguasjade poodi. Sealt saad looma, kes sulle kunagi vastu ei hakka ja lubab end alati sülle võtta ja väntsutada.

 
Tahaksin, et võtaksid seda kõike arvesse ning mõtleksid oma kassisoovi põhjalikult läbi. Kahjuks ei ole võimalik saada endale kassi, kes vastaks kõigile su ootusele. Võid olla kindel, et saad vahel hammustada või küünistada. Mitte sellepärast, et kass oleks halb või kuri, vaid sellepärast, et kass on kass.
Iga kass on omaette isiksus, aga kui sa meid esimest korda vaatama tuled, käitume me enamasti kõik ühtmoodi. Palun ära oota, et ma jookseks sulle kohe ukse peal vastu, hüppaks sülle ja hakkaks ennast vastu su nägu hõõruma. Ma ei tee seda. Arvatavasti piidlen ma sind esialgu kahtlustavalt, võib-olla poen peitugi. Ma pole sind ju kunagi varem näinud. Sinuga on kaasas palju uusi, võõraid lõhnu. Ma tahan nende lõhnadega tutvuda ja veenduda, et sa ei taha mulle halba.
 

Esialgu ei taha ma, et sa mind ette hoiatamata katsuks. Mina olen väike, sina aga suur ja hirmutav. Mulle meeldiks, kui sa ei teeks kõva häält ega järske liigutusi, vaid käituksid minuga rahulikult. Kükita või istu mu kõrvale maha. Kui sa end madalamaks teed, tunnen ennast turvalisemalt. Kõigepealt tahan sinu kätt nuusutada. Siruta käsi minu poole nii, et ma seda näeksin, ehk siis eestpoolt, mitte selja tagant. Ja kindlasti lahtise käega, peopesa ülalpool. Kui tahad mulle pai teha, siis alusta mu põskedest ja süga mind näiteks lõua alt või kõrva tagant. Ära hakka mind äkki selja pealt paitama. Ma võin ehmuda, kuna ei osanud seda oodata. Siis võin eest ära joosta või sulle käpaga anda: ma ei andnud veel sulle luba mind nii tuttavlikult puudutada. Jäta meelde - tahan su kätt näha.

 
Kui vähegi võimalik, lähene mulle alt üles, mitte ülalt alla. Mulle ülalt lähenev suur kämmal heidutab mind. Kui hakkan käpaga vehkima või eest ära tõmbun, pole see mitte sellest, et ma ei ole sõbralik, vaid sellest, et ma ei tunne sind.
Ära langeta minu iseloomu kohta otsust esmakohtumise põhjal. Kui saad, tule mind mitu korda vaatama. Väga tihti on nii, et kass, kes pole vabatahtlikke kordagi käpaga löönud ega mitte mingil viisil agressiivselt käitunud, läheb kassivaatajale susinal kallale. Ning samuti kass, kes kassiabilistel lakkamatult sabas sörgib ja pai lunib, läheb külalise eest vuhinal kapi alla peitu. Sest kassivaataja ei olnud rahulik ega kannatlik, vaid üritas kohe kiisut sülle rabada. Sulle ju ei meeldiks, kui võõras inimene sulle selja tagant läheneks ning sind kohe väntsutama ja solgutama hakkaks. Püüa siis seda ka minu puhul silmas pidada.

 
Ja veel - kui võtad ka lapsed kaasa mind vaatama, siis räägi neile enne külaskäiku, et kiisut ei tohi taga ajada, sabast sikutada ega kõva häälega karjuda. Aga rahuliku paitamise üle on kõigil kiisudel väga hea meel.

 
 
Pea meeles, et kõige südamlikumad suhted põhinevad teineteisemõistmisel ja usaldusel. Kui annad mulle võimaluse, õpin sind mõistma ja usaldama. Pead lihtsalt mõistma, et see võtab natuke aega. Ka kodus läheb mul harjumiseks aega. Algul võin olla hirmunud ja ennast peita. Mina olen väike kaitsetu loomake, sina aga suur ja tark inimene. Meie tulevased suhted sõltuvad väga suurel määral sinust. Palun aita mul uues kodus kohaneda ja õpeta lapsi minuga hoolivalt ümber käima. Olen elusolend, kes tunneb nälga, külma ja valu ja kel on omad tahtmised. Kui oled valmis nendega arvestama, kingin sulle oma jäägitu usalduse ja sõpruse.
 
Sind igatsusega ootama jäädes
sinu tulevane kiisu
 

No comments:

Post a Comment